2010. november 28.

Tejberizses gyümölcstorta

Kata szomszédasszony névnapjára készült ez a könnyen elkészíthető gyümölcstorta.

Hozzávalók:

8 dkg vaj
8 dkg cukor
8 dkg liszt
4 tojás

1 csomag vaníliás tejberízs alappor  (boltból)
3 dl tej
2 dl tejszín
2 csomag habfixáló
tetszés szerint gyümölcsök


A vajból, lisztból, cukorból és a tojásból  piskótatésztát kevertem, majd kivajazott, kilisztezett gyümölcstorta forma tepsibe öntöttem, és előmelegített sütőben 180 C-on megsütöttem. Megvártam, amíg a tészta kihűlt, csak ezután öntöttem rá a tejberízses öntetet. Az öntet elkészítése is nagyon egyszerű: a bolti vaníliás alapport 3 dl tejjel megfőztem, majd hagytam kihűlni, időnként ránéztem és kavartam rajta egyet-egyet. Majd hozzáöntöttem a 2 dl tejszínt és a habfixálókat, alaposan összekevertem és rákanalaztam a már kihűlt piskóta formára. Elegyengettem, és naranccsal, kivivel díszítettem. A különleges illat és íz miatt egy lime héját is ráreszeltem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése