2010. november 28.

Cserépben sűlt márványos süti

Menaság-i Adorján Lajos keramikus készítette nekem egyedi megrendelésre a cserepeket, amiben sütöm a sütiket. Most már könnyű dolgom van, nem kell a cserepek alján lévő lyukat betömni és ezt a formát sokkal egyszerűbb kibélelni, mint az eddigi virágcserepeimet.
Úgyhogy itt volt a jó alkalom, hogy kipróbálhassam őket. Így készült el ez a márványos süti.

Hozzávalók:

20 dkg vaj
20 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
30 dkg liszt
1 csomag főzés nélküli vaníliás pudingpor
1 csomag sütőpor
1 csipet só
3 tojás
2,5 dl tej
2 teáskanál kakaópor
1 citrom reszelt héja


Elkészítés:

A kakópor kivételével az összes hozzávalót alaposan elkevertem, könnyű tésztát kaptam,amit kétfelé öntöttem. Az egyik felét meghagytam sárgán, a másik felébe pedig belekevertem a kakaóport.
Az eddig vízben ázó cserepeimet kibéleltem sütőpapírral, először a sárga tésztát, majd a kakaós tésztát öntöttem beléjük, majd fogtam egy villát és egyet kavarintottam a cserepekbe tett masszákon, így összekeveredtek a színek, ami felvágás után márványossá teszi a sütit.
Előmelegített sütőben lassú tüzön, kb. 1 órán át sütöttem félidőben a tetejüket letakartam alufóliával, nehogy megégjenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése