2011. január 19.

Kanelbullar, avagy a svéd fahéjas csiga

Imádom a fahéjat, bárhol, bármikor tudok enni fahéjas ételeket. Eszembe jutott, hogy iskolás koromban rendszerint kakaós csigát lehetett csak kapni a boltban, de annak is leveles volt a tésztája, amit nem szeretek. De erről eszembe jutott, hogy csinálhatnék kelt tésztából fahéjas csigát. Végül erre a receptre bukkantam, aminek isteni a tésztája, nem bonyolult az elkészítése és mennyeien finom is :-)

Hozzávalók a tésztához:
5 dkg élesztő
15 dkg vaj
5 dl tej
1/2 teáskanál só
1 dl cukor
1 taeáskanál kardamom (kihagyható)
1 tojás
kb. 1-1,2 kg liszt

A töltelékhez:

7,5 dkg vaj
1 dl cukor
3 teáskanál fahéj

A díszítéshez:

1 tojás felverve
jégcukor

Az élesztőt a szokott módon felfuttattam, majd a tésztához adtam. Addíg dagasztottam, míg sima, rugalmas állagú nem lett. Ekkor kb. 1 órát kelesztettem, majd további dagasztás nélkül kinyújtottam, kb. 1 cm vastagra, elkészítettem a tölkteléket, az olvasztott vajat összekevertem a cukorral és a fahéjjal, majd rákentem a téglalap alakúra kinyújtott tésztára, és a hosszabbik oldala mentén feltekertem. Éles késsel 1,5-2 cm szélesen felvágtam a tekercset és a darabokat sütőpapírral kibélelt tepsibe az oldaluk mentén elfektettem, tetejüket megkentem felvert tojással és megszórtam jégcukorral. Ebben a cukorban az a jó, hogy sütés közben sem olvad el, de mégis rajta marad a tésztán. Előmelegített sütőben 15-20 perc alatt kisütöttem.
Ha túl soknak találjuk a tésztát, akkor elég a fele mennyiség is, de én a felét inkább lefagyasztottam és mikor megint megkívántam már csak fel kellett olvasztanom a tekercset, felszeletelnem, megkennem a tetejét és irány a sütő. Kipróbáltam már gesztenyés töltelékkelis, úgy is nagyon finom lett. Nem hiába, a svédek tudják mi a jó. Ők kávé vagy tej mellé eszik reggelire vagy vendégváró finomságként.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése