2011. január 29.

Borsos és sajtos kifli

Mostanában megőrülök a fűszeres ételekért. Ellenállhatatlan vágy űzött a borsos kifli felé, de a család tagjainak azon kedvéért akik ódzkodnak töle, sajtosat is csináltam.

Hozzávalók a tésztához:

50-55 dkg liszt
3 dkg élesztő
3,5 dl tej
8 dkg vaj
1 evőkanál sukor
1 evőkanál só
1 tojás

A kenéshez:

olvasztott vaj
frissen őrölt bors
reszelt sajt
1 felvert tojás


Az élesztőt a szokott módon felfuttattam, majd hozzáadtam a többi összetevőhöz. alaposan átgyúrtam,majd lisztezett edénybe tettem és duplájára kelesztettem. Majd a kelesztés végeztével kinyújtottam, háromszögeket vágtam ki belőle, megkentem olvasztott vajjal, őröltem rá borsot, vagy szórtam rá rezelt sajtot, végül feltekertem és sütőpapírral kibéllet tepsire tettem,elég messze egymástól, hogy ne érjenek össze. Majd megvártam, míg a kiflik a duplájára kelnek, tetejüket megkentem a felvert tojással, borsosak tetejére még egy kis borsot őröltem és előmelegített sütőben 25-30 perc alatt készre sütöttem.
Még alig hűltek meg egy kicsit, de máris megettem belőlük párat, nagyon finomak lettek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése