2010. november 1.

Lekváros bukta vagy túrós párna?

Egy a lényeg, mindekettőt szeretem. És a tésztája ugyan az...
Apu kívánságára sütöttem lekváros buktát, ez az ő kedvence. a magam örömére megtoldottam túrós párnával is.

Hozzávalók a tészához:

60 dkg liszt
4 dl tej
2 tojás sárgája
2 dkg élesztő
2 kockacukor
8 dkg vaj
10 dkg cukor
csipetnyi só
1 citrom reszelt héja


Az élesztőt tejjel és kockacukorral felfuttattam, mjad hozzáadtam a lisztes, tojásos, cukros, tejes, vajas tésztakeverékemhez, majd egy citrom héját is reszeltem hozzá. Én így szeretem, nagyon finom lesz tőle a tészta. Alaposan összegyúrtam, majd letakartam konyharuhával és addíg kelesztettem, míg a duplájára nem nőtt. Lisztezett deszkán kinyújtottam, négyszögeket vágtam belőle, megtöltöttem feketeáfonya lekvárral, egy másikat birsalma lekvárral, végül készítettem egy túrós tölteléket is, melybe 25 dkg túrót összekevertem 1 tojással, 3 csomag vaniliás cukorral, reszelt citromhéjjal. A lekvárosakat hosszúkásra formáltam, végeit benyomkodtam, a túrós párnát pedig négyzet alakra hajtogattam, beletettem a sütőpapírral kibélelt tepsibe, majd újból kelesztettem, végül tetejüket bekentem a maradék tojásfehérjével, és előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem. Sajnos az áfonyalekvár kissé kifolyt, mert nagyon híg volt, de az íze kárpótolt mindenért, nagyon finomak lettek a sütik.
Apu, neked is ízlett?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése