2011. január 19.

Újévi malac-zsemle

Mivel is kezdhettük volna az új évet, mint lencsével. Nekem persze ez nem volt elég, így kitaláltam, az újévet szerencse malac-zsemlével fogom köszönteni.
így is lett. És a család körében nagy sikert aratott.

Hozzávalók:

1 csomag szárított élesztő (7g)
1,25 dl meleg víz
1,25 dl langyos tej
1 evőkanál cukor
2 evőkanál bazsalikomos olaj
1 tojás
1 kiskanál só
45-50 dkg liszt
vörös áfonya a szemekhez


Az elkészítése sem bonyolult, a tészta hozzávalóit összedolgoztam, könnyű lágy tésztát kaptam, olajjal kikent tálba tettem és 1 órát kelesztettem. Utána rövid ideig dagasztottam, majd kb, a tészta harmadát kinyújtottam és kisméretű pogácsa szaggatóval köröket és félköröket vágtam ki az orrának és a füleknek. A tészta zöméből megformáztam a zsemléket, rátettem a füleket és az orrot, majd aszalt vörös áfonyát tettem rár a szemeinek és egyet az orrlyukának is. Tudom, oda is kettő kellett volna, de egy áfonyával szebben mutat. A már összeállított malac-zsemléket felvert tojással megkentem és és még 20 percet kelesztettem. 200 c-on kb. 15-20 perc alatt készre sütöttem.
Nagyon finom lett, jól kijött belőle a bazsalikomos olivaolaj íze is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése