2010. december 25.

Panettone, az olasz karácsonyi kalács

Milánóból eredő olasz, karácsonyi kalács, ami inkább jellegzetesen henger formájú, mintsem kalács, ám a magyarban ez a kinézetére a legmegfelelőbb szó.
Olaszországban a Panettone olyan, mint nálunk a bejgli. Szóval; sokat hallottam róal és itt volt a megfelelő alkalom, hogy végre én is kipróbáljam.


Hozzávalók:

50 dkg liszt
5 dkg élesztő
csipetnyi só
1,5 dl tej
15 dkg vaj
4 tojás
10 dkg cukor
30 dkg aszalt gyümölcs (aszalt szilva, aszalt sárgabarack, mazsola és vörös áfonya volt az enyémben)
10 dkg mag vegyesen (tökmag, mandula, dió)



Ilyen volt...

Ilyen lett...
Az élesztőt a szokot módon felfuttattam, majd a tésztához adtam. Utána konyharuhával letakarva a duplájára kelesztettem, közben az aszalt gyümölcsöket az áfonya és a mazsola kivételével apróra vágtam. Miután a tészta megkelt belegyúrtam a magvakat és az aszalt gyümölcsöket. A tésztát kettéosztottam, összefontam és sütőpapírral kibélelt kerek tortaformába tettem. Ismét kelesztettem, kb. fél órát, majd a tetejét megkentem egy kis olvasztott vajjal és előmelegített sütőben, 180 C-on megsütöttem. A koszorúból ugyan nem maradt semmi, mivel olyan szépen megkelt, de így sem bánkódom, igencsak finom süteményt kaptunk, Attila el is nevezte karácsonyi kenyérnek. Ez most már rajta is marad, és látom már előre, sokszor fogom megsütni máskor is. Nagyon finom kelt tészta, teával vagy tejjel igazi reggeli vagy délutáni uzsonna is lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése