2010. december 6.

Mikulás süti

Mit is hozhatna a Mikulás a zsákjában, ha nem sütit?
Már régóta kerestem és végül találtam is egy receptet,amit kisebb átalakítás után adok közre.

Hozzávalók:

25 dkg vaj vagy margarin
15 dkg cukor
1 tojás
1 csomag sütőpor
2 evőkanál tej
kb. 40-45 dkg liszt
1 citrom reszelt héja
1 adag piros ételfesték

cukormáz a díszítéshez



A tészta hozzávalóit összekevertem, majd 1/3 és 2/3 arányban megosztottam. A nagyobbik adaghoz hozzáadtam a piros ételfestéket, ebből lestt a Mikulás teste és sapkája. a kisebbik, sárga színű tésztából lettek a csizmái, a karjai, az arca és a sapkáján a pompom.
Lisztezett deszkán kinyújtottam mindkét tésztát, kb. 3-4 mm vastagra, majd fogtam a mikulás kiszúróformát és mindkét szinűből kivágtam. Utána a piros tésztából levágtam a csizmáit, karjait, arcát és a pompomot, majd ugyanezt tettem a másik színű tésztával is. Aztán egy sütőpapírral kibélelt tepsire kezdtem el összerakni a puzzle darabokat, míg végül összehoztam a Mikulást.
170 C-os előmelegített sütőbe tettem és kb. 15-20 perc alatt készre sütöttem. hagytam kihűlni, majd vízből és porcukorból készült cukormázzal  és dekor csokigyönggyel díszítettem.
A megmaradt tésztából csizmák illetve kesztyűk lettek, ezeket is cukormázzal csinosítottam ki.
Nem mondom, sokat el lehet vele vacakolni, de a végső látványért mindenképpen megéri.
amikor a cukormáz is rászáradt, celofánba csomagoltam őket és végül így kerültek a zsákokba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése