2010. december 18.

Cukorpálca és színes keksz

Bécsbe megyünk karácsonyi vásárra, erről jutott eszembe a hagyományos vásárfia: a cukorpálca. Innen jött az ötlet, így én is elkészítettem a saját változatomat.

Hozzávalók:

20 dkg vaj
15 dkg cukor
1 tojás
2 teáskanál vanília aroma
35-40 dkg liszt
csipet só
1 csomag sütőpor
piros, sárga és zöld ételfesték

Az elkészítése megegyezik az omlós tésztákéval, mindent összekevertem, majd a tésztát három felé osztottam, az egyikbe piros, a másikba sárga és a harmadikba zöld ételfestéket tettem. Utána fél órán át a hűtőben pihentettem. A színes tészták midegyikéből hosszúkás hengert formáltam, majd a színeket váltogatva összetekertem, és sütőpapírral kibélelt tepsibe megformáltam a cukkorpálcákat.
Mikor eluntam a formázást, a három színű tésztát egybe sodortam, felszeleteltem, a szeletekből golyót formáltam, majd kissé lelapítottam, úgy tettem a tepsire. Előmelegített sütőben 10-15 perc alatt kisütöttem a pálcákat és a kekszeket.
Egyszeűen elkészíthető, vidám, színes sütemény lett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése