2010. december 25.

Zserbó - gombóc

Idén nem maradt túl sok időm a sütésre, de úgy éreztem, azért mégiscsak kell valami az asztalra.
Olyan recepteket kerestem,amik gyorsan megvannak, mégis kicsit különlegesek, és nem kell órákig a tűzhely mellett ácsorogni.
A karácsonyhoz hozzátartozik a zserbó, így szeületett meg a Zserbó - gombóc is.

Hozzávalók:

15 dkg aszalt sárgabarck apróra vágva
15 dkg darált dió
2 evőkanál porcukor
2 evőkanál baracklekvár

A bevonathoz:

10 dkg étcsoki
1 evőkanál étolaj

Elkészíteés: minden hozzávalót összekevertem egy tálba, golyókat formáltam belőle. Majd elkészítettem a csokimázt. 1 evőkanál olajat tettem egy kislábasba, beletettem a csokidarabokat, folyamatos kevergetés mellett, lassú tűzön felolvasztottam, majd a golyókba fogpiszkálót szúrtam, beletettem őket a csokiba, majd kiemeltem egy tálcára. Hagytam megszilárdulni, majd a puncsgolyóból megmaradt fehér csokis mázből villával megcsíkoztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése