2010. október 25.

Fügés muffin

Mivel tavaly egyik szomszédomtól kaptam friss fügét és nagyon ízlett, - mert eddig csak aszalva ettem - elhatároztam, idén, ha törik, ha szakad szerzek friss fügét és csinálok belőle sütit. Családom tagjai szeretik a konyhámból kikerülő alkotásokat, így amikor végre rábukkantam a helyi piacon a fügére, meg is vettem.
A muffin a következőképpen készítettem el:

Hozzávalók:

12,5 dkg vaj vagy margarin
15 dkg cukor
30 dkg liszt
1 tojás
1 dl tejszín
1 csomag sütőpor
4 szem friss füge

Az elkészítés pedig úgy történt, hogy a vajat habosra kevertem a cukorral és a tojással, hozzáadtam a tejszínt, végül a sütőporral elkevert lisztet. Majd 12 db-os muffin-formákba töltöttem úgy, hogy egy-egy evőkanállal tettem a formákba, majd rátettem a megmosott, felkockázott fügedarabokat és rákanalaztam a maradék tésztát. Előmelegített sütőben, 175 C-on, kb. 30 perc alatt szép aranysárgára sütöttem.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon finom ez a sütike! BIZONYÍTHATOM!!! ;)
    Találd ki, ki voltam?! :D:D

    VálaszTörlés