2011. május 1.

Zöldfűszeres kenyér

Szeretem a házi készítésű kenyereket, zsemléket és kifliket. Valahogy sokkaljobb étvággyal eszi a család, mint a boltban kaphatót. És végre van friss peterezselyemzöld, kapor és snidling is. Így összepárosítottam a fűszereket a kenyérrel.

Hozzávalók:

50-55 dkg liszt
2 teáskanál só
2,8 dl tej
1 teáskanál cukor
2,5 dkg élesztő
3 evőkanál olivaolaj

A töltelékhez:

1 csokor petrezselyemzöld
1 csokor kapor
1 csokor snidling, más néven metélőhagyma
2 evőkanál olivaolaj vagy bazsalikomolaj

A kenéshez:

1 tojás
2 evőkanál tej

Elkészítés: az élesztőt a szokott módon felfuttattam a cukorral és lanygos tejjel, majd hozzáadtam a lisztes, sós, olivaolajos keverékemhez. Alaposan megdagasztottam, majd hagytam duplájára kelni. Ekkor kb. 1 cm vastag téglalap alakúra nyújtottam, majd megkentem olivaolajjal egyenletesen beszórtam a kelés közben megmosott, apróra vágott és összekevert zöld fűszerekkel, majd a téglalap hosszabbik oldala mentén feltekertem és sütőpapírral kibélelt kenyérformasütőbe tettem. Ismét hagytam a duplájára kelni, majd a tetejét bekentem a felvert tojással elkveret tejjel, és előmelegített sütőben közepes lángon 35-40 perc alatt megsütöttem. Kb. 20 perc eltelte után a tetejét letakartam alufoliával, hogy ne égjen meg a teteje.
Nagyon finom,ízletes kenyér sikeredett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése