2010. október 30.

Cserépben sűlt túrós-aszalt gyümölcsös sütemény

A hétvége a sütiké. Elképzelhetetlen, hogy ne lenne valamilyen süti. Nemrég, egy internetes cikkben olvastam a cserépben sütésről, úgy gondoltam ezt nekem is ki kell próbaálnom. A végeredmény, tökéletes lett.
Először is elmentem a kertészeti boltba és bevásároltam agyag virágcserepekből. Áttísztítottam őket és félretettem, nehogy virágföld kerüljön beléjük.
Szóval a süti...

Hozzávalók:

10 dkg vaj vagy margarin
20 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
4 tojás
25 dkg túró
30-35 dkg liszt
1 dl tej
aszalt gyümölcsök (vörös áfonya, szilva és mazsola)

Az elkészítése sem bonyolult. Először is 2 darab 9 cm-es és 2 db 13 cm-es cserepet beáztattam vízbe. Majd előkészítettem a belevaló sütőpapír formát, a virágcserép lyukas alját is befedtem, nehogy kikierüljön belőle a tészta.
Fogtam egy keverőtálat, és a hozzávalókat egyenként beletettem, majd jó alaposan összedolgoztam. Belekevertem az aszalt gyümölcsöket is. Előmelegítettem a sütőt. Kivettem a vízből a cserepeket, kibéleltem a sütőpapírral, és belekanalaztam a tésztát. A sütőben a középső rácsra tettem, majd nagy lángon 60 perc alatt megsütöttem. A teteje természetesen megbarnult és kérges lett. A cserepekben hagytam kihűlni.
A sütemény nagyon tömör állagú és nem száradt ki a cserépnek köszönhetően.
Elhatároztam, máskor is sütök cserépben, nem bonyolult az elkészítése, csak egy kicsivel több időt kell rászánni, mint a tepsis sütéskor, de azt gondolom, megéri ezt a kis plusz fáradtságot, mert az eredmény tökéletes lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése