2010. október 26.

Római tálban készített egytálétel, provence-i fűszerkeverékkel

Réka sógórnőm és családja ajándékozott meg egy római tállal, kaptam hozzá receptkönyvet is, de sokáig csak ide-oda rakosgattam a konyhámban. Aztán megjött az ihlet, és az ebben készűlt egytálétel a család kedvence lett.
A római tálat használat előtt, legalább 1 órára beáztatom, majd két teáskanálnyi vajat teszek az aljára. Erre jönnek a következőek:

1/2 kg darát sertéshús vagy 1 egész csirkemell felkockázva
2 jó nagy szem pityóka meghámozva, és apróra felkockázva
2 db sárgarépa felkockázva
10 dkg cukorborsó
1 doboz morzsolt kukorica
10 dkg aszalt szilva, feldarabolva
10 dkg aszalt vörösáfonya

Ezeket a hozzávalókat alaposan összekevertem, majd szórtam rá 1 teáskanál sót és őröltem rá jó sokat az előbbi bejegyzésben leírt provence-i fűszerkeverékemből. Nagyon jól kihozza az aszalt gyümölcsök ízét.
Majd előmelegített forró sütőben 1/2 órán át a tetejével együtt, majd ez idő letetlte után a tál teteje nélkül még egy 1/2 órát sütöm, hogy a teteje szépen megpiruljon.
Nagyon finom, kiadós ebéd lett belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése