2011. június 23.

Cseresznye befőtt

Katától hallottam ezt az egyszerű befőzési módszert, volt is itthon cseresznyém, gondoltam ki is próbálom.
Mivel nem vagyok egy nagy befőző, ez a nekem való recept...

Hozzávalók befőttesüvegenként:

2 x 1 cm cukor
cseresznye
víz,amennyit felvesz
1 késhegynyi szalicil

Elkészítése: a cseresznyéket megmostam, és leszáraztam. A befőttesüvegeket elmostam, majd az aljukra 1 cm vastagon cukrot tettem. Erre a cukorágyra tettem rá a cseresznyéket, majd feltöltöttem vízzel. Újabb 1 cm cukorréteg következik, majd a tetejére a szalicil. Attila jó erősen ráhúzta a befőttesüvegre a tetejüket, és már mehettek is a sütőbe, a következő teendők mellett: egy tepsibe állogattam bele az üvegeket, és jó 3/4-ig megtöltöttem vízzel. Teljes takarék lángon addig melegítettem, gőzölögtettem, amíg az üvegekben a víz gyöngyözni nem kezdett. Utána még 10 percet hagytam forrni, majd kikapcsoltam a sütőt. Ott, a vízben ázva hagytam teljesen kihűlni. másnap pedig mehetett a kamra polcaira...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése