2011. június 3.

Levendulás cukor

Imádom a levendulát, a kiskertemben is van belőle jó pár cseréppel. Most virágzik tömegével így itt az idő, hogy felhasználjam. Többféle dolgot is készítettem vele, elsősorban az egyik nagy kedvencemet a levendulás cukrot.

Hozzávalók:

4 dl cukor
1 dl szárított levendulavirág.

A levendulát leszedtem, majd megszárítottam és a virágját lemorzsoltam. Hozzáadtam a cukorhoz és jól összeráztam. 5-6 nap múlva már készen van. Ilyenkor két lehetőség van, mivel a virág szétrágva töményen kesernyés, ezért van aki a cukrot átszitálja, de én a másik módszert választom. Mielőtt a sütibe kerül cukrostól virágostól megdarálom és porcukorként használom fel. így sokkal intenzívebb az íze, de semmi esetre sem lesz kesernyés.
Gyümölcssalátákhoz, desszertekhez, teasüteményekhez, muffinhoz és limonádéhoz adva  is felhasználható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése