2011. július 12.

Almalekvár mentával és lime-mal

Nagy befőzés mánia jött rám. Talán azért mert már nem kell reggeltől estig a tűzhely mellett álldogálni, mint nagyanyáink idejében.

Hozzávalók:

7 dl almalé
1 dl birsalmalé
1 db alma meghámozva és felkockázva
2 db lime leve és héja
3 ág menta
35 dkg cukor
1 tasak dzsemfix extra 2:1

Elkészítés: szedtem mentaágat a kertecskémbe és alaposan megmostam. Az almát meghámoztam, kicsumáztam és felkockáztam. A gyümölcslevekhez hozzáadtam az almadarabokat, a lime kifacsart levét és a mentaágakat. Felforraltam, majd forrás után 2 perccel kikapcsoltam alatta a gázt és a folyadékot kihűtöttem. miután kihűlt, kidobtam belőle a mentaágakat. Utána hozzáadtam a cukorral elkevert dzsemfixet és az apróra vágott lime héját. Állandó kevergetés mellett felforraltam, majd még 5 percig zubogtattam. forrón üvegekbe töltöttem, majd 5 percre fejtetőre állítottam.  Hagytam kihűlni és már mehetett is a kamra polcára.
Nagyon finom, nem mindennapi ízű lekvár lett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése