2011. július 18.

Dinnye süti (sütés nélkül)

Egy újabb egyszerűen és sütés nélkül elkészíthető, mégis dekoratív látványban részesítő édességet készítettem. Felvágva, mint egy görögdinnye...

Hozzávalók a piros tésztához:

10 dkg olvasztott vaj
10 dkg porcukor
1 teáskanál rum aroma (elhagyható)
1 evőkanál tortadara
20 dkg darált keksz
piros ételfesték

A zöld tésztához:

15 dkg olvasztott vaj
10 dkg porcukor
1 teáskanál rum aroma (elhagyható)
30 dkg darált keksz
zöld ételfesték

Elkészítés: a vajat felolvasztottam, majd hozzáadtam a cukrot, a rum aromát és a darált kekszet. A piros tésztához hozzáadtam még a tortadarát, ezek hivatottak a dinnyemagot jelenteni. Mindkét színű masszából 5-5 darab golyót formáltam, majd fél órát a hűtőber tettem,hogy egy kicsit megkeményedjen. Utána a zöldgolyókat kézzel kilapítottam és bevontam vele a piros golyókat. A most már elkészült dinnyéket visszatettem a hűtőbe és csak tálalás előtt vágtam fel őket 8-8 szeletre. Hamar a család kedvence lett ez a mutatós dinnye.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése