2011. július 12.

Kajszilekvár mentával és citrommal

Ez is egy érdekes ízű lekvár lett és nem kell vele sokat bajlódni.

Hozzávalók

2 kg kajszibarack
50 g lekvárzselésítő
60 dkg barna cukor
2 db citrom leve és héja
1 dl cukorszirup
2 ág menta

Elkészítés: szedtem két mentaágat és megmostam, a citromot kifacsartam, és a héját kisebb darabokra vágtam. Az 1 dl vízből és 10 dkg cukorból álló sziruphoz adtam a citromhéjakat és a mentaágat. Miután a szirup elkészült, kidobtam belőle a citromhéjakat és a mentaágakat. Közben a kajszit megmostam, kimagoztam és héjastól összeturmixoltam. Lábasba tettem, hozzáadtam a lekvárzselésítőt, a citrom kifacsart levét és a cukorszirupot. Állandó kevergetés mellett felforraltam, majd forrás után még 5 percet zubogtattam. Forrón üvegekbe töltöttem és 10 percre fejtetőre állítottam. Hagytam kihűlni, majd szépen felsorakoztattam őket a kamra polcaira.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése