2011. augusztus 11.

Körtelekvár fahéjjal és szegfűszeggel

Rengeteg körténk termett és nem tudjuk olyan gyorsan elfogyasztani, hogy meg ne romoljon. Így nem volt más választásom, gondoltam megpróbaálom a lekvárkészítést.

Hozzávalók:

8 dl körtelé
4 db körte
1/2 citrom leve
1 mokkáskanál őrölt fahéj
1/2 mokkáskanál őrölt szegfűszeg
1 csomag befőzőcukor extra 2:1

Az elkészítés: rengeteg körtét meghámoztam, kicsumáztam, leturmixoltam,mire összejött belőle 8 dl-nyi sűrű körtelé. További 4 körtét meghámoztam, kicsumáztam és felkockáztam. A levet és a gyümölcsdarabokat lábasba tettem, ráöntöttem a fél citrom frissen facsart levét, hozzáadtama fűszereket és a befőzőcukrot, majd lassú tűzön felforraltam. Forrás után még 10 percet hagytam bugyogni, majd forrón üvegekbe tettem, fejtetőre állítottam 5 percre, mjad hagytam kihűlni. Utána mehett a kamra polcára.
Nagyon finom lett, jól értvényesülnek a fűszerek benne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése