2011. július 18.

Dinnye leves (főzés nélkül, hidegen tálalva)

Egy újabb dinnyés recept, ha már itt a dinnyeszezon.
Ezúttal leves készült belőle.

Hozzávalók:

1 kg görögdinnye (kimagozva, héj nélkül)
1 dl vörös bor
1/2 citrom kifacsart leve
5 -6 dkg porcukor
2 késhegynyi őrölt szegfűszeg
2 késhegynyi őrölt fahéj

Elkészítés: a dinnyét megtisztítottam a héjától, kimagoztam, felkockáztam. Pár kockát félretettem, a többit összeturmixoltam. Átpaszíroztam, hogy a még esetlegesen benne maradt magoktól megszabaduljak. Hozzáadtam a vörösbort, a citromlét, a cukrot és a fűszereket. Összekevertem, majd a hűtőbe tettem 2-3 órára. Ez idő alatt szépen lehűlt. Tálaláskor dinnyedarabokkal együtt kínáltam. Akinek nem elég édes az tehet még bele porcukrot.
Finom, pikáns ízű leves lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése