2011. május 20.

Fenyő szirup

Rékától kaptam már többször fenyőszirupot, így gondoltam idén én is megcsinálom.
Gyönyörűek lettek a lucfenyőnk hajtásai, így itt a nagy alkalom a szirupkészítésre.


Hozzávalók:

20 dkg friss lucfenyő hajtás
1 l víz
1 citrom leve
50 dkg cukor



Elkészítés: a friss fenyőhajtásokat beletettem az 1 l vizzel teli lábasba, hozzáadtam a citrom frissen kifacsart levét és összeforraltam. A tűzről levéve egy éjszakát állni hagytam. A hajtások elveszítették a friss zöld színűket. Másnap leszűrtem, hozzáadtam a cukrot, folyamatos kevergetés mellett felforraltam és nem túl sűrűre főztem. melegen üvegekbe töltöttem és azokban hagytam kihűlni, majd lezártam az üvegeket.
Erdélyben, Oroszországban, Finnországban és Alaszkában már régóta ismerik és használják a fenyőszirupot mely nagyon jól csillapítja a köhögést és a torokfájást, nyugtatja és tisztítja a légutakat, gyulladáscsökkentő, tüdőerősítő és fertőtlenítő hatással is bír.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése