2011. április 24.

Húsvéti kalácskoszorú

Családunkban már hagyománnyá vált, hogy húsvét vasárnap reggelén a sonkát és a főtt tojást kaláccsal eszük. Eddig mindig a boltban vettük a kalácsot, de elhatároztam, az idén én sütöm meg.
Így is lett.

Hozzávalók:

50 dkg liszt
csipet só
3 evőkanál cukor
1 csomag vaníliás cukor
2 tojás
5 dkg vaj
2,5 dkg élesztő
2,5 dl langyos tej

A tetejét megkenni:

1 tojás
2 evőkanál tej

Elkészítés: az élesztőt a szokott módon felfuttattam, majd hozzáadtam a lisztes, tojásos, vajas tésztához. Addíg dagasztottam, míg el nem vált a tészta a tál oldalától. Majd konyharuhával letakartam,és aduplájára megkelesztettem. Utána a tésztát 3 egyenlő részre osztottam, majd mindegyiket kisosodrtam,  végül hármas fonatot készítettem és összehajtottam koszorú formára úgy, hogy a fonás végei alulra kerüljenek. A tetejét megkentem a felvert tojással elkevert tejjel, majd ismét a duplájára kelesztettem. Közben előmelegítettem a sütőt, majd kelés után 180 C-on 35-40 perc alatt aranysárágára sütöttem.
Nagyon finom, ízletes, szép sárga színű kalácsot kaptam, melynek nagy sikere volt a sonka mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése