2011. január 29.

Citromtorta túrókrémmel

Apu szülinapjára készítettem el ezt a tortát, hiszen idmádja a citromot. Műszaki ember lévén pedig csakis a hosszúkás forma jöhetett szóba.

Piskótatészta:

4 tojás
8 dkg cukor
8 dkg liszt

A krémhez:

50 dkg krémes tehéntúró
2 dl tejszín
2 citrom leve
2 citrom reszelt héja
2 csomag vaníliás cukor
8-10 evőkanál porcukor
3 csomag habfixáló

A zseléhez:

szintelen tortazselé
1 dl víz
5 csepp sárga ételfesték


Először is elkészítettem a piskótatésztát, majd hagytam kihűlni, és 3 egyenlő részre osztottam. Utána elkészítettem a krémet, jó sokáig kevertem, míg kemény állagú nem lett, majd megkentem a tortalapot, rá a második lapot, megint megkentem, rá az utolsó piskótalapot, majd krémmel bevontam a tetejét és az oldalait is.
Hűtőbe tettem, hogy kissé összeálljon. Majd elkészítettem a zselét és ráöntöttem a tetejére, és citromkarikákkal díszítettem.
Lehet, hogy nem néz ki olyan jól, mintha egy profi cukrász készítette volna, de minden szeretetemet beletettem.
Isteni lett, nagy sikert aratott, apu meg is mondta, a jövő héten is készíthetek ilyen tortát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése