2013. október 24.

Fahéjas - fenyőmagos patkó

Éppen kaptam a boltban fenyőmagot, és nemrég egy újságban olvastam az ezzel készült  receptet, amit egy kicsit átalakítottam. Íme az én verzióm.

Hozzávalók:



10 dkg fenyőmag
3 mokkáskanál őrölt fahéj
15 dkg vaj
10 dkg cukor
2 mokkáskanál vaníliás cukor
2 tojás
1 csomag sütőpor
25-30 dkg liszt


Elkészítés: a fenyőmagot serpenyőben kissé megpirítottam, majd hozzáadtam a felovasztott vajhoz, végül beleadtam a többi alpanyagot is és alaposan összekevertem. A tálban amiben megkevertem, 1 órát a hűtőben pihentettem. A pihentetés után kézzel darabokat szaggattam ki belőle, először golyót formáztam, majd patkó alakúra alakítottam. Sütőpapírral kibélelt tepsire tettem, majd előmelegített sütőben 180 C-on kb. 20-25 perc alatt készre sütöttem. Ha lacsonyabb fokozatban sütöm, akkor szétcsúsznak a patkók és egymáshoz sülnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése