2013. augusztus 24.

Citromfű szörp

Még mindig a szörpkészítés az új őrületem. Így az eddig parlagon heverő citromfű lett az új kedvencem. Meglepően finom és új ízzel bővült a paletta.

Hozzávalók:

1 jó nagy csokor citromfű
3 l víz
3 db citrom felszeletelve 
2 kg cukor
1 csomag Haas szörptartósító

Elkészítés: a citromfűcsokrot lemostam, majd lábasba tettem és ráöntöttem a vizet. A citromokat felszeleteltem, majd beletettem a citromfűlevelek mellé. 1 napig áztattam, majd másnap a kissé megfakult leveleket és a citromokat kidobtam, leszűrtem és a cukorral valamint a szörptartósítóval együtt felforraltam.  Közben megkóstoltam, akinek nem elég édes, az nyugodtan tehet bele még cukrot. Forrás után még 10 percig hagytam még csendesen bugyogni, majd mikor kicsit kihűlt, üvegekbe töltöttem, lezártam a tetejét és 5 percre fejtetőre állítottam. Hagytam az üvegeket kihűlni, majd felcímkéztem és mehettek is a spájzba. :-) Nagyon finom, lehűtve még jobban kijön a citrom íze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése