2013. május 20.

Bodza szörp

Nagyon szeretjük a szörpöket, különösen azokat, amelyek házilag készültek. Idén még időben felébredtem és elmentünk bodzavirágot gyűjteni. És íme a végeredmény:


Hozzávalók:

25-30 bodzavirág tányér

4 l víz

2 db citrom

2 kg cukor

4 evőkanál befőtt tartósító








Elkészítés: a bodzavirágokat lábasba tettem és ráöntöttem a vizet. A citromokat felszeleteltem, majd beletettem a virágok mellé. 1 napig áztattam, majd másnap a virágokat és a citromokat kidobtam, leszűrtem és a cukorral és a tartósítóval együtt felforraltam. Forrás után még 10 percig hagytam forrni, majd mikor kicsit kihűlt, üvegekbe töltöttem, lezártam a tetejét és 5 percre fejtetőre állítottam. Hagytam az üvegeket kihűlni, majd felcímkéztem és mehettek is a spájzba. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése