2012. december 4.

Panettone miniben

Nagyon szeretem a panettonét és valahol rátaláltam a mini változatára is. Persze nem is én lennék, ha nem változtatnék az eredeti recepten.
Íme az én változatom:


Hozzávalók:

1 dl langyos tej
2,5 dkg friss élesztő
1 evőkanál cukor
1 csipet só
1 tojás
1/2 citrom reszelt héja
5 dkg vaj
1 dl natur joghurt vagy tejföl
20 dkg aszalt gyümölcsök apróra felkockázva


A tetejére:
1 tojás felverve a kenéshez
süthető csokicseppek


Elkészítés: az élesztőt a szokott módon felfuttatom és a többi alapanyaghoz adom. Alaposan összegyúrom, majd duplájára kelesztem. Míg a tészta kel,addig aszalt szilvát és aszalt sárgabarackot apróra felkockázok. Miután a tészta megkelt, hozzáadom az aszalt gyümölcskockákat és még egyszer összegyúrom. 12 egyenlő részre osztom,kis gombócokat formálok belőlük, és muffin-papírral kibélelt sütőformába teszem. Még egyszer már nem kelesztem, hanem a tetejüket megkenem felvert tojással és süthető csokicseppeket teszek a tetejére. Előmelegített sütőben 200 C-on kb. 30 perc alatt aranysárgára sütöm.
Muffinpapír helyett bele lehet rakni panettone-forma papírba is, de nálunk ilyent nem lehet vásárolni.
Aszalt gyümölcsök helyett kandírozott gyümölcsök is jók.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése