2012. december 21.

Mézeskalács 1. változat

Régóta ki szerettem volna már próbálni, és az idén végre jutott rá egy kis időm. Nem hittem benne, hogy sikerül, ezért csak egy kisebb adagot sütöttem. Így a hozzávalók is két tepsire való adagokat adnak ki.

Hozzávalók:

25-30 dkg liszt
15 dkg cukor
1 dl méz
2 dkg vaj
2 tojás
1 csomag (7g) mézeskalácsos sütőpor

A díszítéshez:
1 evőkanál langyos víz
porcukor

dekorgyöngyök, cukrok

Elkészítés: a vajat felolvasztottam, majd összekevertem a mézzel és a cukorral. Hozzáadtam a tojást és a lisztet, majd legvégén a sütőport. Alaposan összedolgoztam, majd zacskóba tettem és egy éjszakára a hűtőbe tettem.
Másnap 3 mm vastagra kinyújtottam, kiszaggattam belőle a formákat, majd sütőpapírral kibélelt tepsire tettem és forró, előmelegített sütőben 10 perc alatt készre sütöttem. Tepsiben hagytam kihűlni. Közben elkészítettem a cukormázat is. A vízhez annyi cukrot kevertem, hogy ne legyen túl híg, de kemény sem, éppen kenhető legyen.
Mivel kézügyességem a pálcikaemberkék rajzolásánál elakadt, ezért cukormázzal bekentem a sütiket és dekorcukorral díszítettem fel őket. Így is nagyon szépek lettek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése