2011. augusztus 29.

Sűlt hús, vörösboros szilvamártással és burgonyapürével

Mivel szilvaszezon van, régóta kívántam már a szilvamártást. Tavaly is csináltam már, de az idén már gondoltam megosztom másokkal is.

Hozzávalók a sűlt húshoz:

4 szelet sertés comb
bors
a sütéshez étolaj


Hozzávalók a szilvamártáshoz:

50 dkg szilva
1 dl vörösbor
2 késhegynyi őrölt szegfűszeg
3 késhegynyi őrölt fahéj
ízlés szerint cukor


Hozzávalók a burgonyapüréhez:

burgonya
vaj


Elkészítés: a húst besóztam, megborsoztam és olajban kisütöttem. A burgonyát meghámoztam, felkockáztam majd sós vízben megfőztem. Összetörtem, majd hozzáadtam a vajat. A mártáshoz a szilvát megmostam, kimagoztam, majd összeturmixoltam. Lábasba tettem, hozzáadtam a vörös bort és a fűszereket, végül annyi cukrot, amennyit a kissé savanykás szilvát édesebbé tette. Összefőztem, kicsit besűrítettem és már tálaltam is.
Nagyon finom ebédünk lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése