2018. július 4.

Citromos - cukkinis kenyér

Rengeteg salátának való, zsenge cukkinit kaptam, nem tudtam vele hirtelen mit kezdeni, aztán rábukkantam erre az egyszerüen elkészíthető receptre.


Hozzávalók

1 1/2 csésze liszt
1 tasak sütőpor
3/4 csésze cukor
1 csésze cukkini lereszelve
1/4 csésze vagy 9 evőkanál étolaj
1 tojás
2 evőkanál citromlé
1 citrom reszelt héja


Mázhoz a tetejére:
1/2 csésze porcukor
2 evőkanál citromlé
fél citrom reszelt héja (elhagyható)




Elkészítés: a cukkinit megmostam, a két végét levágtam és apró lyukú reszelőn lereszeltem. Kinyomkodtam, majd összekevertem a többi hozzávalóval. Kenyérsütő formába öntöttem. Takarék lángon kb. 50 perc alatt készre sütöttem. Kivettem a formából, rácson hagytam kihülni, majd összekevertem a citromos mázat és a tetejére öntöttem. Finom, tömör állagú kenyér lett, másnapra sem szárad ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése