2014. július 27.

Füge lekvár

Imádom a fügét és most kaptam egy kis kosárkával. Mivel nagyon hamar utóérik, ezért a lehető leghamarabb fel kellet dolgoznom. Így a lekvár mellett döntöttem.



Hozzávalók:

1 kg füge
1 citrom leve
kb. 2 dl víz
50 dkg cukor
1 tasak Dzsemfix szuper 3:1-ben



Elkészítés: a fügéket megmostam, a szárakat levágtam és feldaraboltam, majd összeturmixoltam. Így egy lábasba kerültek, ahol meglocsoltam a citrom kifacsart levével. Annyi vizet öntöttem rá, hogy éppen ellepje (kb. 2 dl), majd rászórtam a cukrot és a dzsemfixet. Lassú tűzön állandó kevergetés mellett felforraltam. Forrás után még 10 percet hagytam zubogni, majd még melegen üvegekbe töltöttem, lezártam, 5 percre fejtetőre állítottam, majd miután az üvegek kihűltek mehettek is a spájz polcaira.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése