2012. július 30.

Rebarbarás kosárkák

Hihetetlen, de véletlenül kaptam a piacon rebarbarát. Ez jó, ha évente egyszer fordul elő, pedig megyeszékhelyen élünk. Vettem belőle pár szálat és pitekosárka készült belőle.

Hozzávalók a tésztához:
30 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg cukor
1/2 citrom reszelt héja
1 tojás
1 csomag sütőpor

A töltelékhez:
4-5 szál rebarbara
2 db alma
3 evőkanál barna cukor

Elkészítés: összeállítottam a linzertésztát, majd fél órára a hűtőbe tettem pihentetni. Közben a rebarbaraszárat meghámoztam, mint egy krumplit, feldaraboltam és vízben puhára főztem. Lecsepegtettem, majd a meghámozott, kicsumázott, felkockázott almához adtam és belekevertem a cukrot is. Miután a hűtőből kivettem a tésztát, kinyújtottam és pogácsaszaggatóval köröket vágtam ki belőle, melyet muffin sütő formába tettem. A megmaradt mélyedésbe belekanalaztam a gyümölcsös tölteléket és a maradék tésztával feldíszítettem a tetejét. Előmelegített sütőben 180 C-on 35 perc alatt aranybarna színűre sütöttem.
Nagyon finom lett, az alma kihozta a rebarbara ízét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése