2012. június 15.

Cseresznyés pite

Imádom a cseresznyét, ez a kedvenc gyümölcsöm.
Így végre az idén is elkezdődhetett a "cseresznyeőrület".

Hozzávalók a tésztához:

30 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg cukor
1/2 citrom reszelt héja
1 tojás
1 csomag sütőpor

A töltelékhez:

1 csomag főzős vaníliás pudingpor
4 evőkanál cukor
3 dl tej

30 dkg cseresznye kimagozva

Elkészítés: a tészta alapanyagait összegyúrtam, majd egy fél órára a hűtőbe tettem pihentetni. Ezalatt a cseresznyét megmostam, kimagoztam. A vaníliás pudingot 4 evőkanál cukorral és csak 3 dl tejjel megfőztem, sűrű krém lett, amelybe, miután egy kicsit kihűlt,  belekevertem a kimagozott cseresznyéket is.
A tésztát a hűtőből kivéve kinyújtottam, majd kivajazott, kilisztezett porcelán piteforma sütőbe tettem. A kilógó részeket levágtam, majd miután a pite közepére beleöntöttem a cseresznyés vaníliás krémemet, összesodortam és berácsoztam. Előmelegített sütőben 40 perc alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése