2012. január 8.

Havas háztető

Bár hó még mindig nem esett errefelé, Attila névnapjára mégis egy kis havat varázsoltam.

A tésztához:
4 tojás
8 dkg cukor
8 dkg liszt

A barna közepéhez:
20 dkg darált keksz
3 evőkanál cukor
1 evőkanál rum
2 evőkanál kakaópor
5 dkg vaj
2 dl tej

A sárga krémhez:
3 dl tej
4 evőkanál cukor
15 dkg vaj

A díszítéshez:
20 dkg étcsokis tortabevonó
1 evőkanál étolaj
kókuszreszelék
hópelyhes dekor-cukor

Elkészítés: először a piskóta tésztát készítettem el, habosra vertem a tojást a cukorral, majd hozzáadtam a lisztet és előmelegített sütőben aranysárgára sütöttem. Amíg kihűl, elkészítettem a háztető közepére való barna réteget, ami csak annyi, hogy mindent beleteszek egy tálba és alaposan összedolgozom. A sárga krémhez a vaníliás pudingport 3 dl tejjel és a cukorral sűrűre főzöm, majd amikor langyos hozzáadom a vajat is. A kihűlt tésztát 3 egyenlő részre osztom. Egy részt egy tál aljára teszek, majd a barna elegyből félhenger formát teszek rá hosszában. Köréje kenem a sárga krémet, majd két oldalról rátámasztom a másik két piskótalapot, hogy háromszöget zárjanak be egymással. ha mindez megvan, a tortabevonót felolvasztom az étolaj társaságában, majd a sütire öntöm. mielőtt teljesen megszilárdulna, megszórom kókuszreszelékkel és teszek rá hópihés cukrot is. Az elkészült sütit a hűtőbe teszem, hogy megszilárduljon.
Nagyon finom lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése