2018. december 8.

Nagyi almás pitéje

Hiányzik a nagyi és az ő sütijei. Aztán a rám maradt receptjei között megtaláltam ezt az almás pitét. A lányaim segítségével meg is sütöttem. Az íze tényleg olyan, mintha a nagyi sütötte volna :-)

Hozzávalók a tésztához:
50 dkg liszt
15 dkg cukor
12.5 dkg zsír vagy vaj
2 tojás
1 tasak vaníliás cukor
1 tasak sütőpor
tej, amennyit felvesz.

A töltelékhez:
1.5 kg alma
15 dkg (2/3 csésze) cukor
őrölt fahéj, ízlés szerint
2 evőkanál citromlé
4 evőkanál búzadara

A tetejére: 1 tojás felverve.



Elkészítés: először az almákat megmostam és héjával együtt lereszeltem. Egy tálba tettem, hozzáadtam a citromlevet (így kevésbé barnul meg az alma), a búzadarát és a cukrot, végül fahéjat adtam hozzá. Addig kóstolgattam, míg el nem értem a kívánt ízt.
Utána elkészítettem a tésztát, nem bonyolult, mindent egyszerre hozzákeverek egy tálba, majd lisztezett gyúródeszkán összegyúrom, 2/3-d 1/3-d arányban elosztom. A nagyobbik felét kinyújtom a tepsi méretére, majd sütőpapírral kibélelt tepsibe teszem. Ekkor fogom az almás tölteléket, kissé kinyomkodom belőle az almalevet és a tölteléket egyenletesen a tésztára teszem. (A maradék almalevet megiszom, annyira finom :-) ) Aztán fogom a félretett kisebbik tésztámat, azt is kinyújtom és ráteszem a töltelékemre. A tetejét megkenem felvert tojással és előmelegített sütőben tartalék lángon kb. 45 perc alatt készre sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése